måndag 5 februari 2018

Omstart blogg "Nio Tak och allt därunder" – varför skriver jag och varför läser du?


Många bloggars förbannelse är att de sällan uppdateras - annat "viktigt" kommer oftast emellan. Min blogg "Nio Tak och allt därunder" är tyvärr ett riktigt praktexempel - inget är skrivet på ca fyra år (sedan april 2014)! Lika bra att hoppa över alla dåliga ursäkter och satsa på rejäl förbättring! Minst en inlägg per månad borde jag väl klara? Det saknas inte ämnen för bloggen - tvärtom! Mycket har hänt med några av våra nio hus!

Varför skriver jag över huvud taget denna blogg? Dels gillar jag att skriva  - nästan oavsett vad det gäller. Dels känns det roligt att kunna dela information med andra som har samma intresse. Och slutligen finns ett behov att dokumentera vår renovering på ett lite lättsamt sätt.

Men varför läser du denna ganska nördiga blogg? Jag vet inte men blir självklart glad om du berättar det i en kommentar.

Kanske vill du också veta hur vi ser ut? Overall är ett väldigt populärt hemmaplagg - alltid något som skall göras!




Anna högtryckstvättar handslaget 2-kupigt tegel.



Bengt renoverar skadat timmer på "Gesters" tak. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar